odbije-bump-stop.jpg

Body

  • 52mm.body diameter
  • Smooth bore, clear coated ,steel body

Shaft

  • 20mm. Large hard chrome plated;heat treated alloy steel

Mounting

  • rubberized bushing with steel

Piston

  • Highly developed piston design

Adjustments

  • Nitrogen gas pressurized to 200PSI
  • Compression valving
  • Rebound valving
  O-Ring on shaft helps to gauge shaft travel.Hard chrome 4130 alloy steel
Cylinders end cap is made of aluminum to resist from extreme pressure and allow easy maintenance. Different colors are available to match your vehicle.
Shock cylinders are bored and honed after cadmium plating to ensure cylindricity and  an efficient piston seal that enhances valve function.It has smooth inner body.
The heat treated aluminum alloy piston has our highiy developed that contribute to the unique clamping performance.Heat treated stainless alloy valve shims have a unique grain structure that does not fracture and remains stable at high temperatures to maintain consistent valve function.

ZALETY:
Estetyczne chromowane wykończenie z anodowanymi na czerwono mocowaniami. Wyposażone w 46 mm tłok oraz 12 mm podkładki - to jedne z najlepszych podzespołów, które możesz zamontować w swoim samochodzie dla ochrony amortyzatorów przed dobiciem oraz dla lepszego prowadzenia.
W zestawie dostępne są również puszki montażowe do mocowania bumpstopów do ramy.
Bumpstopy AmadaXtreme wyposażone są w innowacyjne rozwiązanie nylonowego odboju, którego konstrukcja pozwala na przeniesienie dużo większych sił niż rozwiązanie klasyczne stosowane w odbojach innych producentów.
Zalecane ciśnienie robocze od 80PSI do 200 PSI

  

Sunday, October 22, 2017